Супровід

Існує думка, що одного разу придбавши якусь програму і почавши використовувати її, більше з нею вже нічого робити не треба. У більшості випадків це справедливо, адже переважна кількість програм допомагають вирішувати завдання, які є однаковими для великої кількості користувачів, вимагають однакового підходу у вирішенні й типові в інструментальному забезпеченні. До таких програм, наприклад, відносять текстові редактори, табличні процесори, антивіруси.
Зовсім інакша ситуація з програмним забезпеченням, призначеним для автоматизації діяльності великих установ, і особливо в такій області, як медицина.

Які ж причини спонукають наших замовників купувати пакети інформаційно-технічного супроводу медичної інформаційної системи «ЕМСІМЕД» і які роботи проводяться протягом цього процесу?

Документообіг і звітність організації


Підтримка електронного документообігу в актуальному стані є важливим завданням, адже він є суттю всього інформаційного потоку в будь-якому лікувально-профілактичному закладі.

Держава періодично змінює стандартні документальні та звітні форми новими наказами та інструкціями; лікарі в процесі роботи вдосконалюють документи і способи роботи з ними; в установі відкриваються нові медичні спеціалізації або методики лікування зі своїм набором первинної медичної документації; адміністрація пробує нові форми управління та контролю за діяльністю організації, для чого потрібна нова або вдосконалена управлінська та фінансова звітність для кожного процесу; клінічна установа може здійснювати крім лікувальної діяльності ще й наукову, для якої властиві великі обсяги науково-статистичної звітності, що змінюється від проекту до проекту, – все це причини, які впливають на комплексний документообіг медичного закладу, вимагають його зміни, доповнення та удосконалення протягом промислової (щоденної) експлуатації медичної інформаційної системи.

Підтримувати документообіг самостійно в актуальному стані є економічно доцільним тільки великим медичним організаціям та деяким комерційним медзакладам, у яких зміни в документообігу відбуваються порівняно часто, оскільки доводиться утримувати на зарплаті дорогого фахівця по роботі з базами даних. Для інших установ, ще не дуже багатих і з періодичними запитами на оптимізацію медичного, фінансового чи управлінського документообігу, найбільш оптимальним варіантом буде залучення за невелику плату фахівців нашої компанії або сертифікованих фахівців із супроводу в компаніях-партнерах.

Придбання одного з пакетів супроводу гарантує якість робіт і швидку реакцію на запити по створенню нових медичних або управлінських документів і звітів, а також певну знижку при розробці документів порівняно із звичайними разовими "роздрібними" замовленнями.


    Консультації, допомога у використанні


Медична інформаційна система «ЕМСІМЕД» представляє собою гнучкий конструктор, як у функціональному плані, так і в здатності підлаштовуватися під процеси замовника. З одного боку, це плюс для наших клієнтів. З іншого, існують різні способи реалізації потреб замовників в системі МІС «ЕМСІМЕД», і вибір найбільш оптимального способу не завжди очевидний для користувачів.

У цей момент наші фахівці готові надати вичерпні консультації про те, як краще використовувати нашу систему для задоволення потреб медичної установи.

Залежно від придбаного пакету супроводу наші замовники отримують можливість різними способами і з різною швидкістю отримувати всі необхідні консультації для задоволення своїх потреб в організації медичного документообігу, управлінні установою в цілому або конкретним підрозділом за допомогою МІС «ЕМСІМЕД» і ще в безлічі завдань, що виникають в процесі діяльності лікувально-профілактичного закладу.

      Навчання персоналу

    З часом в будь-якому медичному закладі відбуваються зміни: додаються нові види діяльності в частині медичного обслуговування населення, а разом з ними і новий медичний персонал; здійснюються кадрові перестановки; з'являються нові методики управління і надання медичних послуг. Такі зміни вимагають періодичного навчання персоналу. Безумовно, навчання можна організувати і власними силами, але далеко не завжди у призначених співробітників є навички проведення тренерської роботи, і такі співробітники зазвичай не розуміють внутрішніх процесів системи на глибинному рівні, що не дає їм можливості всебічно відповісти на запитання слухачів курсу навчання роботі в медичній системі «ЕМСІМЕД». Крім того, не всі медичні організації можуть дозволити собі розкіш відірвати співробітника від основної діяльності на кілька днів з метою підготовки та проведення навчання.

    До кожного пакету супроводу, які пропонуються для наших замовників, входить спеціальна цінова пропозиція по організації будь-якого виду навчання, завдяки чому проводити додаткове навчання персоналу набагато вигідніше з нами, ніж самостійно.


    Интеграція з програмними продуктами сторонніх виробників


    Медична інформаційна система «ЕМСІМЕД» автоматизує безліч процесів в лікувально-профілактичному закладі, і при цьому деякі завдання краще за все вирішувати за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення від інших виробників. Наприклад, програмні продукти від 1С повністю вирішують всі завдання бухгалтерського та податкового обліку на професійному рівні. Частина процесів, а отже, і частина даних у цих системах перетинається.
    При застосуванні різних продуктів адміністрації ЛПЗ доведеться збалансувати розподіл завдань між різними програмами.

При цьому необхідно враховувати такі фактори:

  • вартість ліцензій;
  • вартість впровадження і навчання на різне ПЗ;
  • зручність роботи працівників;
  • оптимальність процесів у закладі.

Наприклад, у системі «ЕМСІМЕД» є модуль «Медичні послуги», до завдань якого входить забезпечення первинного процесу взаєморозрахунків із пацієнтами за надані послуги, але не входять функції організації бухобліку. В «1С-підприємство» є і функція взаєморозрахунків, і бухоблік.

Як обрати, в якій системі здійснювати взаєморозрахунки?

У сучасних ЛПЗ, особливо комерційних, медичні послуги продають всі: і співробітники реєстратури, і лікарі, і молодший персонал. Звичайно ж, не доцільно для медичних співробітників купувати ліцензії на продукти від «1С-підприємство», навчати їх роботі в двох системах, витрачати час на роботу у двох системах, нести ризики через підвищений фактор помилок. Можна просто брати дані з однієї системи і віддавати їх на обробку в іншу систему. Ось цей процес ми і називаємо інтеграцією з ПЗ третіх сторін.

У нашому прикладі з МІС «ЕМСІМЕД» передаються всі первинні дані по взаєморозрахунках з пацієнтами в «1С-підприємство», а в самій програмі – вже стандартними для неї функціями – організовується повноцінний бухгалтерський облік. Медична інформаційна система «ЕМСІМЕД» працює у відкритих стандартах організації баз даних, тому технічних складнощів в процесі інтеграції немає.

Ми підтримуємо два способи реалізації такої інтеграції:
- наші фахівці спільно із фахівцями іншого виробника;
- тільки силами фахівців з інтеграції ПЗ третіх сторін.

Зазвичай наші замовники отримують пакети супроводу, використовуючи перший спосіб реалізації, щоб скористатися знижками на послуги з інтеграції. В другому випадку реалізації клієнти зменшують ризики несправності системи «ЕМСІМЕД», адже у разі придбання пакета супроводу ми надаємо консультаційну підтримку стороннім фахівцям.


    Модернізація медичної інформаційної системи «ЕМСІМЕД»


    Кожен медичний заклад, незалежно від форми власності та спеціалізації, прагне вдосконалити свою діяльність, використовувати нові й більш ефективні форми управління та надання медичних послуг. Зазвичай таке бажання виникає з накопиченням досвіду роботи з одного боку й аналізом нових можливостей з іншого.

    Медична інформаційна система «ЕМСІМЕД» за допомогою своїх функціональних можливостей дозволяє накопичувати й аналізувати досвід. З іншого боку, система також повинна відповідати новим вимогам і сприяти реалізації нових можливостей, що і є основним мотивом до поліпшення медичної інформаційної системи. Тобто в термінології нашої компанії систему необхідно час від часу модернізовувати.

      Модернізація медичної інформаційної системи реалізується двома способами:

        - Плановий випуск нових версій. У цьому випадку в систему додаються можливості і функції, які будуть корисні великому колу користувачів системи. Наша компанія завжди особливо вдячна активним замовникам, які знаходять час підказати нам нові ідеї для реалізації. Замовники, які придбали пакет супроводу або надають допомогу в поліпшенні МІС «ЕМСІМЕД», мають пільгові умови на придбання нових версій (загальна модернізація системи).

        - Модернізація МІС «ЕМСІМЕД» під приватні вимоги. Цей спосіб поліпшення системи є оптимальним для закладів з особливими вимогами до організації процесів. Як правило, це організації, які добре розуміють свої конкурентні переваги і бажають максимально скористатися вигодами цих переваг; це медустанови з дуже добре продуманими і оптимізованими внутрішніми процесами, з розвиненою системою моніторингу і контрольних показників. Для таких організацій є важливою повна відповідність процесів в організації процесам і функціям в інформаційній системі. Не завжди вдається засобами системи повністю підлаштуватися під вимоги таких установ. Тому ми пропонуємо нашим замовникам послуги з персональної модифікації. У цьому випадку наші розробники після індивідуальних консультацій та складання окремого технічного завдання створюють унікальну версію системи МІС «ЕМСІМЕД». Створення та обслуговування унікальної кастомізованої версії системи вимагає деяких додаткових витрат, і за наявності пакета супроводу ці витрати можна зменшити.


    Усунення збоїв


    Не існує нічого ідеального. Навіть при експлуатації найнадійніших продуктів іноді трапляються збої. Помилки, причини їх виникнення, наслідки помилок бувають різними. Єдине, що об'єднує всі помилки, – це те, що їх треба усувати, і чим швидше, тим краще. Незважаючи на те, що МІС «ЕМС–ІМЕД» це високонадійний продукт, наша компанія дуже уважно ставиться до кожної помилки, що виникає в процесі експлуатації системи. Тому оптимальним варіантом є знизити ризики втрат при виникненні нестандартних ситуацій – придбати пакет інформаційно-технологічного супроводу. Різні пакети супроводу МІС «ЕМСІМЕД», з одного боку, орієнтовані на різні рівні критичності помилок і швидкості усунення помилок (рівень сервісу). З іншого боку, вони враховують ресурсні можливості наших замовників.

    Наведені вище причини стосуються супроводу тільки нашого продукту, тобто медичної інформаційної системи як такої. Однак, треба розуміти, що МІС «ЕМСІМЕД» не може існувати сама по собі, вона функціонує в деякому середовищі, яке включає комп'ютери, ноутбуки, мережеву інфраструктуру та обладнання, системне програмне забезпечення і так далі. За працездатністю цього обладнання теж треба стежити.

    Зазвичай такі функції виконує власний системний адміністратор замовника, але у невеликих або бюджетних медичних установ не завжди є можливість утримувати в штаті такого фахівця. Функції системного адміністратора можна передати стороннім організаціям за винагороду, тобто використовувати можливість аутсорсингу. Фахівці аутсорсингових компаній обслуговують відразу кілька компаній, завдяки чому їхні послуги для окремої організації виявляються дешевшими, ніж утримання власного фахівця. У деяких індивідуальних випадках і за окремою домовленістю наша компанія може надати такі послуги нашим замовникам.