Процеси ЛПЗ в ЕМСІМЕД

Розглянемо ефективність медичної інформаційної системи «ЕМСІМЕД»
на прикладі процесів, які відбуваються в лікувально-профілактичних закладах


ЛПУОтже, до клініки приходить новий пацієнт. Насамперед він звертається до реєстратури, де для нього заводять медичну картку, потім записують до лікаря і, можливо, відправляють на дослідження. Якщо у пацієнта є медична страховка, це теж слід врахувати. Пацієнт, що раніше відвідував цю клініку, вже має картку, і її потрібно знайти серед безлічі інших.
Погодьтеся, всі ці дії вимагають часу, через що в реєстратурі часто вишиковується черга. Сучасним вирішенням такої проблеми є автоматизація, однак просто перевести все на комп'ютерну основу недостатньо.

Спеціальний модуль «Реєстратура» у складі МІС «ЕМСІМЕД» організовує робоче місце реєстратора, в якому не просто реалізовані, а й оптимізовані всі можливі функції співробітника реєстратури.

Якщо необхідно завести медичну карту для пацієнта, система сама під час її заповнення перевірить, чи немає вже такої людини в базі. Пошук існуючих пацієнтів проводиться динамічно – найчастіше навіть не обов'язково вводити прізвище до кінця, щоби знайти необхідну людину. Якщо клініка формує талони до лікарів для своїх клієнтів, то під час початкового налаштування ми зробимо так, щоб ця функція викликалася однією кнопкою. Завдяки ж взаємодії всіх модулів системи прийом нового пацієнта разом із даними про його стан здоров'я з'явиться в розкладі лікаря автоматично.

КабинетНарешті пацієнт прийшов на прийом, де лікар, зробивши огляд, сформував документи для амбулаторної карти з додатковими даними про стан здоров'я пацієнта, а також записав до ЕМК діагноз і результати аналізу функціональних досліджень або лабораторних аналізів. Автоматизація всіх цих завдань і робочого місця лікаря в цілому є суттю модуля «Поліклініка».
Коли пацієнт потребує госпіталізації, запускається ряд інших процесів, властивих стаціонарному відділенню ЛПЗ. Це запис пацієнтів в чергу на госпіталізацію та обслуговування, ведення журналу госпіталізації, підтримка в актуальному стані даних про палатний і ліжковий фонди стаціонару, оформлення пересування пацієнтів між відділеннями, реєстрація та облік лікарняних листків та багато іншого.
Палата

Всі ці завдання, здебільшого пов'язані з документообігом, автоматизовані й оптимізовані в модулі «Стацiонар» системи «ЕМСІМЕД». Автозаповнення полів, шаблони документів, зручний інтерфейс користувача набагато спрощують і прискорюють виконання рутинних процесів і таким чином дозволяють персоналу ЛПЗ більше часу присвятити лікуванню хворих, а не організаційній діяльності.

Найчастіше при кожному медичному закладі є своя лабораторія, куди надходять біоматеріали для подальшого аналізу. Кожен біоматеріал, як і результати його дослідження, ретельно документується. Йдеться про формування направлень для пацієнта, диспетчеризацію замовлень, реєстрацію забору матеріалів та ведення їх архіву, підготовку та формування різних журналів, реєстрацію результатів методик і досліджень, контроль результатів аналізів на відповідність нормам і т. д.

Автоматизацією цих завдань займається модуль «Лабораторiя», Він включає в себе неймовірну кількість функцій, оскільки успадкував все краще від продукту «ЕМСІЛАБ» для автоматизації роботи найрізноманітніших лабораторій.

Зауважимо, що при первинному налаштуванні МІС «ЕМСІМЕД» наші фахівці разом з вами проаналізують діяльність і процеси у вашому ЛПЗ і підлаштують систему під потреби ваших співробітників. Це означає, що робочі місця лаборантів будуть забезпечені тими функціями, якими вони дійсно будуть користуватися.

СтационарНе варто також забувати про звітність. Відомо, що МОЗ висуває жорсткі вимоги до звітності медустанов. Крім цього, за зібраними даними заклад часто складає внутрішні статистичні звіти, загальні відомості обліку захворювань та багато інших. Однак ручний збір даних та обробка займає дуже багато часу, і автоматизація подібної роботи дозволяє істотно спростити життя укладачам таких документів. Тому до складу МІС «ЕМСІМЕД» входить модуль «Статистика та звіти», що представляє собою набір надбудов для всіх інших модулів.

Повернемося до життя в стаціонарному відділенні. За допомогою МІС «ЕМСІМЕД» медперсонал набагато швидше зможе впоратися із формуванням температурних листів, внесенням в медкартки записів про дослідження і порівнянням результатів цих досліджень, оскільки це все та сама робота з документами.

Однак лікування пацієнтів включає і витрати медикаментів, шприців, ампул та інших матеріалів. Всі ці запаси часто рознесені по різних місцях – тумбочках медсестер, аптеках та інших місцях, які в системі називаються просто складами. Спеціальний модуль «Управління запасами» дозволяє вести складський облік таких матеріалів і таким чином швидко отримувати інформацію про наявність того чи іншого медичного засобу. На цьому зручності від використання медичної інформаційної системи не закінчуються. Крім наявності медикаментів модуль дозволяє перевіряти терміни придатності, брати зі складів ті ліки, чий термін придатності закінчується раніше, і контролювати рух медзасобів між відділеннями.

МедикаментыМодуль також чудово підійде для аптеки у складі медустанови. Там його можна використовувати для видачі довідок про наявність лікарських засобів, їх надходження та використання, для формування списку ліків із терміном їх придатності, відстеження руху кожної партії, що надходила в аптеку, формування інвентаризаційного опису, перегляду і друку, контролю фактичних залишків лікарських засобів за результатами перевірки і формування актів списання лікарських засобів.

Нарешті пацієнт йде на поправку і оплачує рахунки за вказані послуги. Щоб порахувати вартість цих послуг, необхідні актуальні тарифікатори, довідник страхових компаній і прайс-листи. Також потрібно буде виписати рахунок-фактуру. Через гнучкість ціноутворення і складності проведених розрахунків тут легко помилитися, але ж фінансова звітність суворо контролюється.

Модуль «Медицинские услуги» Щоб знизити ймовірність помилок, ці завдання можна автоматизувати за допомогою модуля «Медичні послуги». Він дозволяє заводити відразу кілька центрів розрахунків в установі та формувати всі необхідні документи для того, щоб пацієнт міг сплатити надані вами послуги.

Турбота про лікування і обслуговування пацієнтів вкрай важлива, але і робота лікарів теж регламентується стандартами і відстежується за допомогою журналів реєстрацій. Часто є необхідність у веденні картотеки лікарів, загальному обліку кадрового складу лікувального закладу, складанні штатних розписів на основі даних посадових інструкцій медперсоналу, не кажучи вже про графіки роботи лікарів щодо прийому пацієнтів і графіки проведення досліджень і процедур.

Модуль «Управління персоналом» займається саме цими завданнями і дозволяє керівництву аналізувати ефективність і продуктивність роботи медперсоналу.

Крім цього, управлінню в МІС «ЕМСІМЕД» присвячені ще декілька модулів. Якщо медперсонал – це трудові ресурси, то за матеріальні відповідає модуль «Управління організацією». Модуль «Управління партнерськими відносинами» стане в нагоді, якщо медустанова тісно співпрацює зі страховими компаніями та іншими партнерами. Нарешті, щоб проконтролювати особливості документообігу в організації, до якого висуваються чіткі вимоги з боку МОЗ, знадобиться модуль «Управління документами».

Таким чином, МІС «ЕМСІМЕД» дозволяє не просто перевести діяльність лікувально-профілактичного закладу на електронну основу в кожному окремому взятому процесі, а й підвищити ефективність і продуктивність роботи всіх його відділень в цілому.