Система «ЕМСІМЕД» покликана автоматизувати діяльність медустанов і підвищити ефективність і продуктивність їх роботи. Досягти таких цілей не можливо без прагнення підвищити ефективність і продуктивність роботи медперсоналу. Але про яку ефективність роботи співробітників медустанови можна говорити, якщо значну частину свого робочого часу вони присвячують веденню звітності та заповненню паперів?

Тому в нашій інформаційній системі особливу увагу приділено автоматизації та максимальній ергономіці робочих місць медперсоналу. Це означає, що під кожного співробітника ЛПЗ, тобто лікаря, медсестри, керівника, будуть налаштовані тільки потрібні йому функції, і працювати вони будуть швидко та інтуїтивно. Розглянемо ці ролі детальніше.

ВрачЛікар

Робоче місце лікаря автоматизується в модулях «Поліклініка» та «Стаціонар» медичної інформаційної системи «ЕМСІМЕД». Ці модулі спрямовані на те, щоб лікар максимально швидко працював з отриманою інформацією і формував необхідні документи.

Так, завдяки динамічному пошуку лікарю потрібно усього декілька секунд, щоб знайти електронну медичну карту поточного пацієнта, а також всі супутні документи.

Встановивши діагноз, лікар може оформити консультативний висновок. І якщо раніше він робив це «від руки», то із системою «ЕМСІМЕД» йому навіть не обов'язково набирати його на клавіатурі – можна скористатися довідником фраз і шаблонів і скласти текст із них, як мозаїку.

Припустимо, пацієнт отримав інструкції щодо лікування і пообіцяв прийти через тиждень. Лікар залишить у системі «Запис» про повторний прийом до себе, і цю інформацію побачать всі ті, кому потрібно про це знати. Аналогічно співробітники реєстратури можуть записати пацієнта на прийом у робочому графіку лікаря. Це дозволить уникнути черг і залучити більше постійних пацієнтів.

Заповнюючи в електронному вигляді медичні форми і протоколи в «ЕМСІМЕД», лікар буде знати, що ці дані потім автоматично потраплять в стандартні медичні журнали, і їх не доведеться переписувати від руки.

Окрім того, слід зазначити, що часто лікар разом із робочим місцем отримує доступ до інтернету, до якого знайде корисним звертатися в неоднозначних випадках.

Медсестра
Медсестра


Оскільки медсестри працюють у різних відділеннях медустанов, весь спектр їх можливих обов'язків досить великий. Проте запис пацієнта на прийом, прийняття оплати за медичні послуги, виконання лікарських призначень – всі ці процеси за допомогою МІС «ЕМСІМЕД» можна автоматизувати і значно спростити.

Приміром, використовуючи систему, медсестра може формувати облікові журнали, які вимагає Міністерство охорони здоров'я, за допомогою вбудованих шаблонів, вести листи обліку ліжкового фонду стаціонару та пацієнтів, редагувати температурні листи і т. д.


Регистратор
Реєстратори

Окрему увагу приділено робочому місцю працівника реєстратури, для автоматизації якого виділений цілий функціональний модуль. Завдяки йому співробітники реєстратури зможуть набагато швидше формувати медичні карти, талони, довідки, допомагати пацієнтам з наданням потрібної інформації, а також вести потрібну документацію.

Роль автоматизованого робочого місця співробітника реєстратури складно переоцінити, адже з його допомогою можна уникнути черг, які так дратують пацієнтів і складають не найкраще враження про заклад. Водночас і самі співробітники розуміють, що за допомогою електронної звітності інформація стає більш наочною, керованою і доступною.


Лаборанти

Аналогічно автоматизується діяльність лаборантів та лабораторій, де відбувається забір біоматеріалів та дослідження, і все це супроводжується безліччю відповідної документації: направленнями, протоколами, журналами. Модуль «Лабораторія» у складі МІС «ЕМСІМЕД» допоможе співробітнику лабораторії створювати і вести архіви біоматеріалів, а також формувати результати досліджень. Звіти отримання аналізів взагалі генеруються системою самостійно.

Окрема компонента модуля присвячена автоматизованому робочому місцю лікаря-лаборанта, який займається проведенням тестів. У його випадку всі необхідні йому інструменти та інформація згрупована і вміщується на одному екрані.

Керівництво
Чудово, якщо кожен співробітник ЛПЗ забезпечений всіма можливостями працювати максимально ефективно, проте чи часто таке має місце насправді? Тут необхідний контроль роботи персоналу. Але і тут ми стикаємося із масою рутинної роботи, такою як складання штатних розкладів і облік робочого часу персоналу. І цю роботу також необхідно робити. Звісно, і її можна автоматизувати, заощадивши час великої кількості людей і давши керівнику можливість наочно оцінювати поточний стан справ.

Але і це ще не все, що може запропонувати МІС«ЕМСІМЕД» керівнику підприємства. Удосконалити медустанову можна не тільки шляхом підвищення ефективності персоналу, а й шляхом оптимізації ресурсів. Для цього потрібно звести в єдину структуру підпорядкування безліч складових установи, від відділів і кабінетів до складів і ліжок, чому присвячений окремий модуль «Управління організацією».

Він дозволить керівникові не тільки мати на руках схему складових ЛПЗ, але й швидко перепризначувати ресурси у випадку появи нових задач. Завдяки автоматизації процесу інвентаризації спрощується також модернізація і ремонт матеріальних ресурсів, оскільки маючи інформацію про їх стан, можна подібні завдання запланувати заздалегідь.

Таким чином, маючи ергономічне робоче місце, співробітники медустанови стануть працювати набагато ефективніше і продуктивніше. Лікар більше спілкуватиметься з пацієнтами, персонал реєстратури більше уваги приділятиме якісному обслуговуванню пацієнтів, а медсестри проводитимуть необхідні маніпуляції, а не оформлюватимуть документи. І все це завдяки МІС «ЕМСІМЕД».