4 трав. 2018Розробники Медичної інформаційної системи EMCiMED: "Весь ринок охорони здоров'я - наші клієнти", - Вадим Терентюк в інтерв'ю LB.UA


Почнемо з визначень: що таке медична інформаційна система і чим вона відрізняється від інших програмних комплексів?
У світі існує список характеристик, яким повинна відповідати медична інформаційна система, і які вирізняють її серед ПЗ для автоматизації окремого процесу або цілої сфери.
Перша характеристика: галузь застосування. МІС можна використовувати винятково в сфері охорони здоров'я, не вийде - в сільському господарстві або авіабудуванні.
Друга: об'єкти автоматизації. Система автоматизує ключові процеси охорони здоров'я: створення електронної медичної карти, формування бази даних пацієнта, автоматизація ресурсного управління, створення робочих зон з певними рівнями прав кожного співробітника: лікарі, лаборанти, медсестри, провізори і фармацевти, комірники та інші.
Далі - максимальна прихильність ідеології захисту призначених для користувача даних. Найбільш захищеною частиною системи, її ядром, є особиста інформація - медкарта пацієнта, яка містить усі медичні дані про людину. Якщо в системі немає медичних документів - записів про стан здоров'я пацієнта, таку систему навряд можна назвати медичною інформаційною.
Ще одна характеристика: облік і контроль лікарських засобів. У МІС присутні елементи, які є унікальними для цієї специфіки.
Крім того, МІС уміє працювати з лабораторними результатами досліджень, зберігати і накопичувати результати діагностичних процедур.




Як компанія прийшла до необхідності створення медичної інформаційної системи EMCiMEД і чому вона отримала саме таку назву?
Назва EMCiMEД розшифровується як «електронна медична система для медицини». Свого часу - кінець 1990-х - початок 2000-х - це була продиктована ринком необхідність: в Україні почав формуватися ринок комерційної медицини. Цей ринок вимагав автоматизації, щоб бути ефективним і конкурентним.
У той час у країні подібного програмного забезпечення не було взагалі, і менеджмент компанії прийняв рішення про створення продукту. На той момент уже існували команди розробників, здатних вирішувати завдання настільки високого рівня, одне з яких і стало кістяком реалізації ідеї керівників компанії. Ми почали з автоматизації запису на прийом і роботи з медичними документами. Це стало ключовим елементом майбутньої МІС, оскільки передбачало оцифровку всіх процесів підприємства.
Робота над продуктом тривала два роки і в 2006-му було представлено перший повноцінний реліз - по суті, прототип. На сьогодні працює вже сьома генерація нашого продукту і реліз 479.
Як велася розробка наступних після запису і документообігу модулів?
Варто відзначити, що охорона здоров'я, сама по собі, це одна з найбільш ресурсо-, науково- і фінансово ємних галузей, які потребують автоматизації. Ми відштовхувалися від універсальної логіки діяльності системи: існує послідовність, яку треба було просто автоматизувати. Вивчили модель роботи державної охорони здоров'я, потім її автоматизували. До цього продукту додали особливості моделі приватної медицини.
Насправді, немає особливої різниці, що автоматизувати - медичний заклад, касу супермаркету або центр управління польотами. Спочатку треба розібратися з процесами, а потім сформувати модель автоматизації - те, що називається медико-технічним завданням: що автоматизуємо і що отримаємо в результаті. Основні елементи, які піддаються автоматизації: документообіг, облік персоналу, облік матеріальних цінностей. Це все - тільки з особливостями охорони здоров'я.
Кого розробники бачили як цільову аудиторію програмного комплексу і які проблеми ринку мали намір вирішити?
З самого початку ми розглядали весь ринок як наших клієнтів. Сегментація стосувалася форматів установ: поліклініки, приватні практики, комерційна медицина, науково-дослідні інститути, обласні клінічні центри і так далі. Система дозволяє використовувати її на різних рівнях надання медичної допомоги.
Щодо розв'язуваних проблем, EMCiMED- це медична інформаційна система, яка дозволяє автоматизувати діяльність учасників моделі надання медичної допомоги, незалежно від форми власності, типів допомоги, що надається, кадрового складу і рівня організації.
Будь-який медичний заклад - це суб'єкт клінічної та господарської діяльності за своєю суттю. Одиниця виробничих процесів - лікар, якому необхідно автоматизувати документообіг, управляти потоками пацієнтів і отримувати діагностичні дані в зручному вигляді. Далі - медсестри та обслуговуючий персонал, які виконують розпорядження лікаря і вимагають інформації в доступному і зрозумілому вигляді.
Крім перерахованих користувачів, є різні елементи системи, частково, «підводні», що стосуються внутрішньої «кухні» лікувального закладу. Наприклад, склади і кадровий облік.
У центрі всієї цієї системи - пацієнт, навколо якого обертаються всі інші процеси. У нього є електронна медична карта, в якій зберігається вся інформація про історію хвороби: хто його обслуговував, які документи були створені, які послуги надані і які плани на завтра.
На основі наявного досвіду, які вигоди від впровадження МІС?
Сама по собі МІС - це інструмент, що змінює якість надання медичної допомоги на краще. З іншого боку, система - це сучасний інструмент, який допомагає в прийнятті управлінських рішень.
Як показує наш досвід, впровадження інструменту автоматизації прискорює перебіг процесів в установі: прискорюються документообіг та обмін інформацією між підрозділами, в рази поліпшуються отримання, зберігання і обробка інформації. Створюються умови для швидкого збору, накопичення і зберігання інформації.
Передбачається, що з часом інформаційні системи замінять документообіг у лікувальних закладах. При цьому варто зазначити, що збереження паперового документообігу паралельно з впровадженням інформаційних систем призведе до погіршення ситуації.

*даний матеріал є власністю інтернет-ресурсу LB.UA

RSS підписка:

RSS