Лабораторія

Процеси, пов'язані з роботою лабораторії, також можуть бути автоматизовані
з метою підвищення ефективності її співробітників і продуктивності лабораторії в цілому.


Більшість лікувально-профілактичних закладів мають в складі і лабораторію.Модуль «Лаборатория»

Модуль «Лабораторія» направлений саме на автоматизацію роботи процедурних кабінетів, лабораторій і дослідницьких кабінетів, а також на організацію оперативного обміну інформацією між ними.

За допомогою модуля «Лабораторія» можуть бути автоматизовані такі процеси:

  • Формування та друк направлень на проведення аналізів (форма № 200/о).
  • Реєстрація направлень на лабораторні дослідження.
  • Диспетчеризація замовлень.
  • Реєстрація забору біоматеріалу.
  • Ведення архівів біоматеріалів.
  • Підготовка робочих журналів (форма № 251/о та інші).
  • Автоматичне формування журналу реєстрації проведених аналізів і їх результатів (форма № 251/о).
  • Реєстрація результатів методик досліджень, проведених вручну.
  • Контроль результатів аналізів на відповідність нормам.
  • Оперативний аналіз динаміки результатів досліджень.
  • Формування бланків результатів досліджень (форма № 209/о).


Система також здатна самостійно формувати необхідні звіти після отримання результатів таких аналізів:

  • аналізу сечі (форма № 210/о);
  • аналізу мокротиння (форма № 216/о);
  • аналізу калу (форма № 219/о);
  • аналіз складових шлунку (форма № 221/о);
  • аналіз спинномозкової рідини (форма № 223/о);
  • аналізу крові (форма № 224/у); •біохімічного аналізу крові (форма № 228/о) і т.д.

Якщо лабораторія взаємодіє з клінічними (лікувальними) відділеннями стаціонару або поліклініки, то МІС «ЕМСІМЕД» може автоматизувати відповідні процеси. Наприклад, оформлення призначень на лабораторні дослідження, безпосереднє проведення лабораторних досліджень, передача результатів у клінічні відділення та ін.

Лабораторії можуть бути автоматизовані в таких видах досліджень: клінічні, біохімічні, гематологічні, імунологічні, гормональні, цитологічні та гістологічні. Гнучкість системи та її можливості дозволяють підлаштувати роботу модуля під різні види лабораторій (наприклад, клініко-діагностичні, бактеріологічні або експрес-лабораторії) .

Окремо слід зауважити, що модуль дозволяє автоматизувати роботу з біохімічними аналізаторами згідно протоколів стандарту ASTM 1394.

Внутрішньолабораторний контроль кількісно-якісних методик досліджень можна також автоматизувати за допомогою модуля «Лабораторія» в таких аспектах:

  • Автоматизація методу контролю за атестованими контрольним матеріалами: реєстрація методик і груп методик (приладів), контрольних матеріалів, їх паспортних характеристик, даних контрольних досліджень, визначення кількісних статистичних характеристик контрольних серій і оцінка якісних критеріїв за даними контрольних серій.
  • Формування друкарських форм протоколів внутрішньолабораторного контролю якості контрольних матеріалів.
  • Контроль якості за щоденними середніми показниками.
  • Контроль відповідності методик нормам достовірності та відтворюваності результатів.
  • Контроль дотримання правил по забору матеріалів і відповідності правилам їх зберігання.
  • Контроль технології проведення лабораторних досліджень.
  • Використання рекомендованих гранично допустимих значень зміщень і варіацій.
  • Використання часових норм точності досліджень.

Адаптуючи систему до умов роботи в конкретній лабораторії, в першу чергу налаштовуються види досліджень, параметри досліджень, діапазони норм і методики досліджень.

Компонента «Напрямки»
Компонента «Направления»Ця компонента автоматизує робоче місце співробітника медичної установи. У лабораторії така людина виявляється найчастіше диспетчером, який збирає і реєструє біоматеріал. Також це може бути медсестра клінічного відділення лікарні, медсестра забірного пункту або реєстратор в лабораторії.

Система відрізняється гнучкістю і підлаштовується до особливостей процесів усередині лікувально-профілактичного закладу і до функціональних обов'язків співробітників. Наприклад, компонентою одночасно можуть користуватися адміністратор лабораторії, що реєструє пацієнтів і напрямки, і медсестра, що здійснює безпосередньо збір біоматеріалу і зв'язує його з напрямком і пацієнтом.

Візуально інтерфейс компоненти розділений на три основні складові:

1. Область даних про пацієнта.

Область пошуку і відображення даних про пацієнта
Ця область призначена для пошуку вже існуючого пацієнта медустанови або реєстрації нового пацієнта. Шукати можна за кількома актуальним реквізитами пацієнта:

  • Прізвище.
  • Ім'я.
  • По батькові.
  • Телефон.
  • Номер ЕМК.
  • Номер напряму.
  • Номер біоматеріалу.

Пошук динамічний – система «ЕМСІМЕД» по мірі введення даних автоматично показує оператору тільки відповідні результати пошуку.

Існує також функція розширеного пошуку, описана в модулі «Реєстратура» . Функція «Додати нового пацієнта» також не потребує пояснення. Інтерфейс, функції і можливості компоненти реєстрації також докладно описані в модулі «Реєстратура».

Інструменти управління даними про пацієнтів компоненти «Направлення» підвищують ефективність праці адміністратора лабораторії, дозволяючи повністю уникнути помилок.

2. Табличний список направлень на аналіз.

Інформація про напрямки на дослідження
Тут наведена панель управління направленнями на аналіз. Колонки таблиці містять найважливішу інформацію про направлення: статус направлення, дату і час створення направлення, номери направлення і ЕМК, ПІБ пацієнта, а також кореспондента і замовника, якщо лабораторія надає аутсорсингові послуги для інших організацій.

На панелі також можна фільтрувати інформацію за статусом активності і відображати список направлень на обрану дату. Таким чином, диспетчер, реєстратор або медсестра завжди бачать повну інформацію про направлення на аналізи в зручному і актуальному вигляді.


3. Табличний список замовлених досліджень із зазначенням їх статусу.

Ця область управління замовленнями відображає всю оперативну інформацію про всі замовлення на всі дослідження для обраного направлення на дослідження.

Дослідження представлені в таблиці у вигляді дерева, згрупованого за типом досліджень. Видно статус замовлення, статус біоматеріалу до замовлення, режим Цито, клінічні дані, номер зразка і назву біоматеріалу.

Різні статуси замовлення та біоматеріали показані у вигляді графічних символів і за допомогою колірного виділення. Це істотно спрощує роботу оператора з системою. Використовуючи функцію сортування та групування досліджень в галузі управління замовленнями, лікар-лаборант істотно заощаджує час на пошук і обробку інформації, менше втомлюється, здійснює менше помилок. Особливо це актуально при значному обсязі досліджень в лабораторії.

Повернемося до можливостей компоненти «Направлення». Її ключовим об'єктом управління є документ «Направлення на аналіз». Коли його створює лікар зі свого робочого місця, направлення з'являється відразу в списку всіх направлень у інтерфейсі співробітника лабораторії.

Така взаємна інтеграція істотно спрощує взаємодію клінічних та поліклінічних відділень лікувально-профілактичного закладу з лабораторією – стає набагато менше паперової роботи, витрат часу, плутанини і помилок.

Якщо лабораторія працює самостійно, то й адміністратор лабораторії може самостійно створювати направлення на аналіз. Для створення направлення оператору попередньо необхідно вибрати або зареєструвати нового пацієнта і потім натиснути кнопку «Додати направлення».

Направлення – це один комплексний документ, який містить список всіх необхідних досліджень,
незалежно від особливостей дослідження або біоматеріалу.


Оскільки все подано у вигляді одного документа, набагато легше відстежувати статус і працювати з результатами досліджень. У результаті спрощується робота лікаря і диспетчера лабораторії.

Друкована форма направлення на аналіз
Вікно створення нового направлення було спеціально оптимізовано з урахуванням особливостей процесів лабораторії. Дослідження можна вибирати трьома різними способами:


  1. З єдиного списку всіх доступних досліджень.
  2. З попередньо налаштованої ієрархічної деревовидної структури. Дослідження можна попередньо згрупувати за обраними критеріями, а назви груп створювати у звичному вигляді. Якщо відображені групи профільтрувати, то це заощадить час пошуку, особливо коли лабораторія проводить велику кількість різнопланових досліджень.
  3. За заздалегідь сформованими шаблонами. Цей інструмент особливо зручний, якщо часто призначаються однотипні комплексні дослідження різного біоматеріалу у зв'язку з яким-небудь специфічним захворюванням або медичною послугою.

Крім вибору досліджень вікно введення дозволяє вносити стандартну інформацію: номер замовлення (внутрішній і зовнішній), кореспондента, клінічні дані, коментарі тощо. Важливою особливістю компоненти є можливість призначати необхідні дослідження в режимі Цито: цей статус буде спеціально відображатися в компоненті, завдяки чому співробітники лабораторії не пропустять терміни досліджень.

Вікно формування нового направлення
Робота з направленнями – перша важлива функція компоненти «Направлення» медичної інформаційної системи «ЕМСІМЕД». Другим важливим процесом компоненти є автоматизація реєстрації біоматеріалів і формування переліку замовлених досліджень.

Як було показано раніше, направлення може містити кілька різних за призначенням та біоматеріалів досліджень, кожне з яких характерне своїми технологічними особливостями в обробці. У такому вигляді лікарю-лаборанту з направленням працювати не дуже зручно, тому воно надалі розподіляється за типами досліджень.


Перелік досліджень, які входять в направлення
Замовлення на дослідження формується за ознаками і критеріями, властивими технологічним процесам лабораторії: по типу дослідження, по біоматеріалу, по обладнанню і тощо. Наприклад, можна автоматично відібрати декілька досліджень в одному направленні за однотипними біоматеріалими або зі схожою ємністю і сформувати одне замовлення, яке надалі буде оброблене за встановленими методиками.

Прив'язка біоматеріалу проводиться вже безпосередньо до замовлення на дослідження в процесі збору. Один зразок біоматеріалу може використовуватися в декількох замовленнях та дослідженнях. Крім реєстрації (прив'язки) біоматеріалу компонента дозволяє також замінити або вилучити біоматеріал в замовленні.

Перелік досліджень з зареєстрований біоматеріалом
Система підтримує попереднє налаштування параметрів збору біоматеріалу для конкретних досліджень, що значно економить час на збір і реєстрацію біоматеріалу. Однак реєстратор може змінити температурний режим, тип біоматеріалу або ємність прямо в процесі реєстрації, якщо виникне необхідність.

Важливою особливістю МІС «ЕМСІМЕД» є функція присвоєння унікальних номерів (кодів) кожному зібраному зразку. За допомогою них зразок надалі відслідковується по всьому ланцюжку в лабораторії. Компонента безпосередньо в процесі реєстрації біоматеріалу пропонує оператору або ввести код самостійно вручну, або автоматично сформувати код за попередньо встановленими правилами і надрукувати у вигляді штрих-коду на відповідному принтері. При автоматичному формуванні система гарантує унікальність кожного коду.

Компонента «Пробопідготовка»
Компонента «Пробоподготовка»Після реєстрації зразків біоматеріалу в лабораторії йде підготовка зразків біоматеріалу людини до подальших тестів і розподіл зразків і аліквот серед робочих місць лабораторії. Компонента «Пробопідготовка» МІС «ЕМСІМЕД» покликана автоматизувати цей процес.

Для зручності лікарів-лаборантів і співробітників лабораторії подальше відстеження зразків проводиться за унікальним кодом, присвоєним зразку на етапі реєстрації. Тепер можна забути про позначки на аліквотах і вихідних зразках, супроводжуючих направленнях і паперових носіях результатів тестів – досить просто зчитати сканером код із пробірки і система сама підкаже, який це зразок, що з ним треба зробити на етапі пробопідготовки і до яких досліджень його необхідно підготувати.

Для зручності відповідального за пробопідготовку співробітника лабораторії його робоче місце скомпоновано на одному екрані. Останній поділено на декілька інформаційних зон.

Перша зона – реєстраційні параметри зразка. Після сканування штрих-коду з ємності на екрані автоматично відображаються дата реєстрації зразка, ПІБ реєстратора, температурний режим, тип біоматеріалу, походження зразка, тип контейнера і кількість зразка, а також фотографія ємності.

Реєстраційні параметри зразка
У другій зоні представлений список тестів, які необхідно провести із зразком в рамках одного замовлення на дослідження. Цей список також відображається автоматично після сканування штрих-коду зразка. У блоці показана і ключова інформація про тест і зразок: назва тесту, фактична і мінімально необхідна кількість зразка, стан біоматеріалу і тип застосовуваної методики (ручна або за допомогою аналітичного обладнання).

Список тестів за зразком
Система автоматично відстежує вік зразка і при необхідності попередить про його непридатність для проведення тестів. У цій же області оператор лабораторії може вибрати один або кілька тестів для подальших операцій аліквотування або направлення на робоче місце.

Третя область призначена для управління штативами (коробками, або «rack»), в які розподіляються зразки для подальшої передачі на робочі місця лікарів-лаборантів. Тут можна вибирати різні за типом контейнери для зразків, вручну або автоматично додавати наступні контейнери при заповненні попередніх, відстежувати заповнюваність контейнерів. Кожен контейнер має свій власний код, завдяки чому його стан легко контролюється.


Інформація про штативи
Центральна зона робочого місця оператора пробоподготовок представляє собою віртуальний контейнер, в якому зручно проводити аліквотування і розподіл зразків по робочих місцях. Цей процес можна робити як вручну, так і за допомогою автоматизованих процесів. Включення автоматичної обробки відбувається за допомогою установки відповідних галочок прямо в робочому вікні.

Розподіл зразків по робочим місцям
Для управління в рамках компоненти «Пробопідготовка» системи «ЕМСІМЕД» доступні такі процеси:
  • Автоматичне аліквотування нових зразків.
  • Автоматичне додавання нових контейнерів або штативів.
  • Автоматичний друк штрих-кодів для аліквотованих зразків.
  • Автоматичний перехід від А зони.
  • Автоматичний передрук на первинній пробі.
  • Автоматичне додавання робочих місць.

Все, що потрібно зробити оператору, це відсканувати штрих-коди зразків і вибрати тести. Все інше система робить самостійно на етапі пробопідготовки.

У разі якщо із зразком виникли якісь проблеми, що не дозволяють провести дослідження, лаборант може використовувати режим «загострення», в якому вказати причину відбракування зразка. Ця інформація буде зберігатися в системі, а зацікавлені особи побачать необхідність провести повторний забір біоматеріалу.

Також в основній інформаційній зоні оператору пропонуються поля-підказки з описом методик проведення пробопідготовки та рішеннями, які можна приймати у разі ускладнень обробки зразків.

Компонента «АРМ Лікаря-лаборанта»
Компонента «АРМ Врача лаборанта»Після проведення етапу пробопідготовки слідує наступний етап – проведення тестів. Займається цим лікар-лаборант. Для автоматизації його діяльності і призначена компонента «АРМ Лікаря-лаборанта» .

Автоматизоване робоче місце лаборанта має бути простим, зрозумілим і ергономічним. Тому інтерфейс компоненти сформований таким чином, що вся робоча область вміщується на одному екрані в одному вікні.

Робочий простір АРМ розділений на дві інформаційні зони. У зоні «Робочий лист» зазначений повний перелік досліджень, які лаборанту необхідно провести. У другій зоні –деталі кожного дослідження з можливістю вносити результати тестів.

Інформаційна область з переліком завдань містить всю необхідну інформацію про пацієнта, дослідження, статуси виконання, терміни і устаткування.

Робочий лист
Оскільки лікар-лаборант працює тільки зі зразками, єдиним ідентифікатором яких є штрих-код, інформація про перелік досліджень згрупована в прив'язці до зразка. У заголовку групи вказується код зразка і дані про пацієнта (ПІБ, вік). Під кожним зразком зазначений повний перелік тестів, які необхідно провести з конкретним зразком.

Вікно внесення результатів дослідження
У разі якщо випробування проводяться з використанням аналітичного обладнання, система фіксує час відправки завдань на аналізатор і розраховує час закінчення тестів. Також компонента АРМ лаборанта контролює граничний час, до якого необхідно провести дослідження зразка. Якщо завдань у лаборанта дуже багато, є можливість приховувати перелік досліджень і переглядати тільки заголовки зразків.

Залежно від типу методики досліджень, тести можна проводити в автоматичному або ручному режимі.

В автоматичному режимі система «ЕМСІМЕД» самостійно відправляє повний список завдань на аналізатор, чекає закінчення досліджень всіх відправлених зразків і заповнює результати тестів конкретними параметрами, отриманими безпосередньо з аналізатора.

У ручному режимі лаборант самостійно проводить необхідні дослідження і вручну вносить результати тестів в систему. При цьому лікарю-лаборанту досить зчитати штрих-код зразка на сканері штрих-кодів, щоб компонента сама знайшла потрібний запис в журналі завдань і запропонувала заповнити результати за всіма дослідженнями знайденого зразка.

Для контролю над результатами досліджень у лікаря-лаборанта є відразу декілька інструментів. По-перше, в області заповнення результатів система відображає нормативні значення, характерні для кожного дослідження. По-друге, є можливість подивитися динаміку за результатами однотипних тестів. По-третє, лікар може орієнтуватися на клінічні дані і додаткові примітки, які були передані в момент складання направлення на аналіз, – ці дані також доступні лікарю-лаборанту в області перегляду результатів тестів.

Оцінюючи результати досліджень і представлену вище інформацію, лікар-лаборант може на своєму АРМ провести відповідні керуючі дії:

  • провести технічну валідацію;
  • провести лікарську валідацію результатів досліджень (обов'язкова дія);
  • скасувати процес або результат досліджень;
  • провести повторне виконання тесту.

Остаточні результати досліджень доступні в компоненті «Результати» тільки після проведення лікарської валідації.

Компонента «Результати»

Компонента «Результаты»Ця компонента модуля «Лабораторія» автоматизує процеси зберігання, моніторингу, пошуку, друку і відправки результатів проведених досліджень. Компонента дуже корисна на робочому місці адміністратора та/або реєстратора лабораторії, особливо якщо лабораторія надає послуги клієнтам безпосередньо, без направлення лікарів медустанови.

Якщо направлення на дослідження зроблено лікарем місцевої клініки для пацієнта, у якого в цій клініці вже є електронна медична карта, то результати досліджень автоматично підшиваються в ЕМК пацієнта і відразу доступні для перегляду лікуючим лікарем або вузькопрофільних фахівцем.

Компонента підтримує функцію пошуку у списку результатів. Шукати можна за прізвищем, ім'ям та по батькові пацієнта, номером телефону. Також можна шукати в діапазоні дат або на конкретну дату, коли отримані результати досліджень.

В основній області екрану представлена повна інформація про напрями та замовлення. Інформацію про результати і поточні дослідження можна переглядати в декількох зручних режимах за допомогою відповідних закладок.

Режим «Зведення за направленнями»
За замовчуванням в цьому режимі показані всі направлення на дослідження, які в даний момент знаходяться в роботі в лабораторії. Цей режим зручний для відстеження та контролю робіт у всій лабораторії в цілому. Інформація представлена у зручному табличному вигляді, а перелік даних максимально повно відповідає потребам адміністратора лабораторії: є статус направлення, номер направлення та ПІБ пацієнта, відсоток виконання досліджень за направленням, дати реєстрації виконання та змін у напрямку, реєстратор біоматеріалу, організація-кореспондент тощо. Як і в інших модулях і компонентах МІС «ЕМСІМЕД», інформацію в цьому режимі можна фільтрувати і сортувати безпосередньо в таблиці.


Частина інформації за направленнями
Режим «Інформація за тестами»
У цьому режимі, який також організовано в табличному вигляді з можливістю сортування та фільтрації, представлена вичерпна інформація про хід виконання конкретних тестів.

Зручною особливістю є те, що при виборі (подвійному кліку мшкою) конкретного напрямку в режимі «Зведення за направленнями» система автоматично перемикається в режим відображення тестів і відразу виділяє тести, які підпорядковані обраним направленням. Ця функція істотно спрощує життя адміністратору під час обробки великого потоку інформації. У цьому режимі представлена актуальна інформація з точки зору контролю конкретного дослідження і біоматеріалу до цього дослідження.

Інформація по замовленим тестам
Режим «Друк результатів»
Цей режим є сервісною функцією для лабораторій, у яких є потреба оформляти результати досліджень у паперовому вигляді цілими пакетами з подальшою пересилкою замовникам (лікарням). Режим дозволяє відібрати безліч результатів і потім в один клік сформувати комплект для поштової пересилки, який буде містити титульний лист з описом документів, результати досліджень.

Компонента також підтримує стандартні функції друку результатів досліджень, відправки їх пацієнтові або замовнику електронною поштою, експорт в формат xls. Оскільки інформація про результати досліджень є приватною і охороняється законом, то компонента веде облік кількості роздрукованих і відісланих електронною поштою копій результатів.

Попередження про проблеми з біоматеріалом
Зручною для адміністратора лабораторії виявиться функція сповіщення про проблеми з біоматеріалом. Як тільки з будь-яким зразком виникають складнощі, на панелі управління в компоненті «Результати досліджень» виводиться повідомлення з лічильником проблем. Якщо клацнути на повідомлення, система автоматично переходить в режим «Інформація за тестами» і виділяє в списку тестів проблемні зони. Завдяки цій функції керівник лабораторії може приймати своєчасні рішення про хід досліджень.

Інформація про проблеми з біоматеріалом
Компонента «Транспортування»
Компонента «Транспортировка»Досить часто трапляється, що лабораторія не може провести певні види досліджень і змушена звертатися в інші лабораторії (працювати на основі аутсорсингу).

При цьому гостро стоїть завдання контролювати процес передачі зразків (режим транспортування). Компонента «Транспортування» покликана допомогти адміністратору автоматизувати процеси контролю транспортування зразків.

Візуально робоча область вікна компоненти дуже схожа на вікно компоненти «Пробопідготовка», що істотно полегшує користування системою. Як і в інших компонентах модуля «Лабораторія», адміністратору достатньо зчитати штрих-код з ємності для повної ідентифікації зразка.

Компонента пропонує лаборанту дві інформаційні таблиці для контролю. Перша таблиця містить інформацію про одержувача, контрольні дати, статус транспортування пакета із зразками. Друга таблиця містить дані про зразки і режими транспортування зразків в обраному пакеті.


Інформація про зразки, що відправляються на аутсорсинг
Компонента дозволяє відправляти пакети із зразками як в іншу лабораторію всередині однієї медустанови, так і в зовнішню лабораторію. Передбачені режими автоматичного формування пакетів на відправку та автоматичного контролю робочого місця. І, звичайно, компонента виконує друк

Компонента «Архів»
Компонента «Архив»Практично всі лабораторії зберігають зразки якийсь час після проведення дослідження. Це необхідно як для проведення повторного тесту в разі виявлення проблем з першим дослідженням, так і для проведення інших досліджень з отриманим зразком, необхідність яких неочевидна під час визначення першого направлення пацієнта. Для комерційних клінік і лабораторій зберігати зразки економічніше, ніж викликати пацієнта на повторний забір біоматеріалу.

Компонента «Архів» створена спеціально для автоматизації процесу архівування зразків біоматеріалу та управління архівами. Робота з цією компонентою повністю аналогічна роботі з компонентою «Пробопідготовка» – такий же зручний розподіл інформаційних зон і аналогічний віртуальний контейнер для розподілу зразків. Завдяки одноманітному інтерфейсу компонент модуля «Лабораторія» лікар-лаборант та адміністратор лабораторії істотно економлять час на навчанні, їх робота стає максимально ефективною.

Інформація про штативи (rack) архіву
Компонента підтримує всі функції архіву: архівування, пошук в архіві, витяг з нього, утилізація. Утилізація може здійснюватися як для окремого зразка, так і для цілого архівного контейнера за одну операцію. Як і для всіх компонент модуля «Лабораторія», використовується метод штрих-кодування зразків і контейнерів для однозначної ідентифікації та швидкого пошуку в базі даних.

Компонента «Лабораторні журнали»
Компонента «Лабораторные журналы»Однією з найбільш рутинних операцій в будь-якій лабораторії є дублювання результатів досліджень у журналах. Цей процес займає багато часу і істотно знижує продуктивність лабораторії. За допомогою цієї компоненти завідувач лабораторії назавжди забуде про проблему своєчасного і акуратного заповнення лабораторних журналів – тепер всі журнали формуються автоматично.

Достатньо один раз налаштувати журнал в необхідному вигляді, і після цього одним кліком можна формувати цілі сторінки журналів за обраний період часу, друкувати їх і підшивати в "твердій" копії.

Компонента підтримує автоматичне заповнення журналів з будь-якого виду досліджень, які проводяться в лабораторії. Можна створювати журнали як на одне конкретне дослідження, так і на групу схожих за обраними критеріями (наприклад, за зразком) досліджень. Налаштування журналу дозволяє гнучко регулювати як вміст журналу, так і друковану форму листів журналу.

Приклад заповненої сторінки журналу
Компонента «Етикетки»
Компонента «Этикетки»Досить часто процес збору зразків біоматеріалу відбувається поза лабораторією – наприклад, безпосередньо медсестрою у клінічному відділенні. У зв'язку з цим виникає необхідність попереднього виготовлення етикеток зі штрих-кодами для подальшої наклейки на ємності із зразками. За допомогою компоненти «Етикетки» модуля «Лабораторія» процес створення великої кількості етикеток з кодами можна автоматизувати.

Компонента дозволяє дуже точно налаштувати параметри друку безлічі етикеток на одному аркуші. Є можливість регулювати розміри штрих-коду, відступи, кількість і розташування на аркуші.

Компонента суворо стежить за номерами і серіями зарезервованих і роздрукованих етикеток завдяки функції журналу друку етикеток – тому адміністратор лабораторії завжди точно знає, які наклейки і коли були створені і роздруковані.

Вікно налаштування етикеток
Компоненти «Контроль якості» і «Контрольні матеріали»
Компоненты «Контроль качества» и «Контрольные материалы»Ці дві компоненти призначені для контролю роботи лабораторного обладнання. Управління матеріалами для контролю проводиться в компоненті «Контрольні матеріали». Тут же здійснюється прив'язка зразків контрольних серій до обладнання.

Компонента «Контроль якості» дозволяє автоматизувати процес перевірки обладнання. Залежно від конкретної моделі аналізатора результати контрольних тестів або вивантажуються в систему автоматично, або вносяться лаборантом в систему вручну.

Компонента зберігає всі результати контрольних тестів в контексті кожної окремої одиниці лабораторного обладнання для кожного типу контрольних матеріалів у вигляді зручних таблиць. На підставі отриманих даних автоматично будуються графіки контрольних і кумулятивних карт, розраховуються середнє значення і варіація вимірювань в межах заданого проміжку часу.

Друкована форма проведення контролю якості