Первинне налаштування

Етап первинного налаштування МІС «ЕМСІМЕД» можна починати, як тільки буде готова до експлуатації мінімально необхідна частина технічного забезпечення.


Первичная настройка системы

Це, зокрема, сервер, клієнтський комп'ютер і мережеве з'єднання між ними.

Така умова повинна дотримуватися для кожного функціонального відділення, яке підлягає автоматизації. До моменту первинного налаштування у відділенні повинен бути встановлений як мінімум один комп'ютер, або співробітник цього відділення повинен мати доступ і можливість працювати на одному з клієнтських ПК поза відділенням. Другий варіант менш бажаний, оскільки може створюватися зайва конкуренція за вільний ПК, а це мало сприяє ефективності процесу впровадження.

У процесі первинного налаштування виконуються такі види робіт:

  • Інсталяція серверної частини МІС «ЕМСІМЕД».
Наші інженери встановлюють серверні компоненти на вже підготовлені сервери замовників. У нашому розумінні підготовлений сервер – це сервер, на якому вже встановлені серверна операційна система і серверне ПЗ згідно з наданим нами списком. Підготувати сервер може або власний ІТ-фахівець замовника (системний адміністратор), або фахівці системного інтегратора або постачальника техніки. За бажанням замовники можуть замовити послугу підготовки сервера в нашій компанії.
·Підготовка серверів переважно алежить до етапу технічного забезпечення. Ми рекомендуємо використовувати ліцензійне серверне ПЗ. У цьому випадку значно знижується ризик аварій на сервері, втрати даних і працездатності всієї системи в цілому. Крім того, оновлення серверного ПЗ допоможе уникнути прихованих помилок і поліпшити безпеку.
Установка серверної частини МІС включає в себе також установку бази даних ЛПЗ, в якій буде зберігатися вся оперативна інформація. Ця процедура вимагає певної технічної підготовки, тому ми не рекомендуємо проводити її самостійно.
  • Інсталяція клієнтської частини МІС «ЕМСІМЕД».
Як і у випадку з серверами, клієнтський ПК має бути підготовлений до установки МІС, але в цьому разі вимоги набагато нижчі: для установки потрібна тільки операційна система Windows. Роботи з підготовки ПК може провести співробітник замовника (це найбільш економічний варіант) або наш фахівець.
Безпосередня установка клієнтської частини МІС «ЕМСІМЕД» не складна. Вона вимагає присутності наших фахівців тільки під час налаштування першого ПК, коли здійснюється підключення до сервера і перевіряється працездатність з'єднань «сервер-клієнт».
  • Конфігурування МІС «ЕМСІМЕД».
Цей етап виконується інженерами нашої компанії і полягає в налагодженні загальних конфігураційних параметрів системи «ЕМСІМЕД». Значення цих параметрів унікальні для кожного конкретного ЛПЗ і з'ясовуються в процесі діагностики. Роботи по конфігурації виконуються швидко і не вимагають присутності представників замовника.
  • Налаштування модулів системи МІС «ЕМСІМЕД».
Ця частина робіт із налаштування найтриваліша, вимагає попередньої підготовки та участі фахівців із боку як нашої компанії, так і замовника.

Попередня підготовка до налаштування включає в себе збір інформації, детально описує процеси і діяльність конкретного функціонального відділення або ЛПЗ в цілому, залежно від того, який модуль налаштовується.
Найлегше пояснити таку ситуацію на прикладі.

Згідно з вимогами МОЗ, будь-який медичний заклад, у складі якого є стаціонарні відділення і передбачена госпіталізація, зобов'язані повідомляти про стан ліжкового фонду та про рух пацієнтів. Отже, необхідно мати повну і структуровану інформацію про те, скільки і яких відділень є в ЛПЗ, скільки у відділеннях палат, скільки і яких ліжок є в кожній палаті, як обладнані палати зручностями, якими можливостями володіє відділення у разі потреби збільшити кількість ліжок і так далі. Цю інформацію необхідно зібрати і підготувати для внесення в систему «ЕМСІМЕД».

Немає сенсу залучати до збору цієї інформації фахівців нашої компанії. По-перше, існує ряд організаційних та режимних обмежень. По-друге, це буде невиправдано дорого. Найкраще цю роботу доручити безпосередньо відповідальним співробітникам, до обов'язків яких входить відстежування цієї інформації і керування відповідним процесом. У нашому прикладі для стаціонарних відділень ці функції зазвичай лежать на старшій медсестрі під контролем завідувача відділення.

Зазвичай ми пропонуємо нашим замовникам двокроковий процес збору та внесення інформації в процесі налаштування модулів. Він найбільш економічний з точки зору фінансів і часу.

Перший крок: збір інформації, необхідної для налаштування модуля, перевірки його працездатності й для проведення навчання. Ми надаємо відповідальним співробітникам замовника спеціальні таблиці, анкети та керівництва для збору інформації, тому процес збору не буде складним.

Повертаючись до нашого прикладу, перший крок виглядатиме таким чином. Припустимо, у відділенні 10 палат. Ми просимо зібрати інформацію про мінімум чотири з них. Після цього інформацію по двох палатах наші фахівці вносять самостійно – одночасно виконується перевірка працездатності системи та модуля. Інформацію про дві інші палати ми вносимо спільно із співробітниками замовника, навчаючи співробітника і контролюючи правильність його роботи.

Другий крок: співробітники збирають залишки інформації і вносять її в систему вже самостійно. Найчастіше це відбувається на етапі дослідної експлуатації. Присутність співробітників, а отже і додаткові витрати, зазвичай не потрібні.

Роботи по збору інформації, які виконуються на першому кроці, зазвичай вимагають грамотного планування, жорсткої регламентації в часі й чіткого адміністративного контролю виконання. Це пов'язано з тим, що без необхідної інформації наші фахівці не можуть виконувати свою частину робіт із впровадження та налаштування системи. Тому збір мінімально необхідної інформації ми включаємо в план-графік і погоджуємо із замовником.

Збір інформації на другому кроці характерний тільки одним обмеженням: всю інформацію необхідно зібрати і внести протягом тестового періоду експлуатації. Відповідальність та контроль за збором та внесенням інформації, що лишилася, лежить на замовнику, як і функція планування цих робіт.

У разі необхідності ми можемо запропонувати замовнику послуги з внесення повного обсягу інформації в систему. У цього альтернативного варіанта є й мінуси: послуги операторів необхідно додатково оплачувати; інформацію все одно доведеться збирати співробітникам замовника; її необхідно надати у вигляді, зручному для внесення в систему (друкований текст + таблиці); помилки, допущені при зборі, будуть внесені в систему як є.

Для кожного унікального медичного закладу, в якому проводиться автоматизація, обсяг і структура інформації, що була зібрана, будуть різними. Аналогічно і для функціональних модулів системи «ЕМСІМЕД».

Після проведення первинного налаштування починаються процеси запуску електронного документообігу, підключення медичного та лабораторного обладнання і тестової експлуатації. На всіх цих етапах замовник зазвичай продовжує вносити інформацію про свою діяльність в систему «ЕМСІМЕД» згідно плану-графіку робіт.