Підключення обладнання


Середні і великі медичні установи, діагностичні центри, спеціалізовані клініки практично завжди використовують у своїй діяльності діагностичне або лабораторне обладнання. Медична інформаційна система «ЕМСІМЕД» дозволяє медперсоналу працювати з таким обладнанням зі значною економією часу, при цьому істотно знижується ймовірність виникнення помилок, пов'язаних із людським фактором.

Більшість сучасних апаратів мають інтерфейс для підключення до ПК, але не всі з них можуть повністю взаємодіяти з інформаційними системами. Ми розрізняємо два режими роботи устаткування з МІС «ЕМСІМЕД».

Ручний режим – характерний для достатньо застарілих апаратів, інтерфейси яких не відповідають стандартним протоколам або просто відсутні. У цьому режимі є можливість зберігати результати роботи апаратів у вигляді файлу на комп'ютері, але немає можливості автоматично приєднати цей результат до медичного документу в електронній медичній карті. У цьому випадку лікар або оператор вручну приєднують збережений раніше файл до документа. Ми не розглядаємо такий режим роботи як режим суміщення з МІС і тому не ліцензуємо підключення таких апаратів і не беремо плату за роботи з підключення. Теоретично підключення таких апаратів в автоматичному режимі в деяких випадках можливе, але вимагає дуже серйозних вкладень в розробку додаткового ПЗ і драйверів (спеціальних програм управління апаратом). Вважаємо такі вкладення недоцільними і рекомендуємо нашим замовникам з часом замінити таке обладнання на більш сучасне.

Автоматичний режим роботи – характерний для сучасного обладнання, у яке включені стандартні протоколи та інтерфейси типу DICOM3 або ASTM1394. В автоматичному режимі МІС «ЕМСІМЕД» вміє формувати список завдань і передавати його безпосередньо на обладнання, а після отримання результатів автоматично отримувати їх з обладнання і записувати у відповідний документ (результат досліджень в лабораторії або в спеціальний документ, що відповідає певному виду діагностики). При цьому всі параметри, які видає прилад, правильно розносяться по відповідних полях результуючого документа. У разі, якщо результатом роботи приладу є графічний або відеофайл, МІС «ЕМСІМЕД» зберігає ці зображення за допомогою PACS-сервера (Picture Archiving and Communication System) – системи передачі та архівації зображень. Обладнання, яке працює в автоматичному режимі роботи з МІС «ЕМСІМЕД», підлягає ліцензуванню, оскільки вважається автоматизованим робочим місцем.

Також підлягають оплаті й послуги з підключення такого обладнання до МІС «ЕМСІМЕД».

Як і для інших етапів впровадження, для підключення діагностичного або лабораторного обладнання також необхідно провести попередню діагностику. Цілями такої діагностики в першу чергу є необхідність визначити режим роботи з МІС, а в другу – технічну готовність апарату до підключення, перелік попередніх робіт, умови робіт з підключення у випадку, якщо апарат можна підключити в автоматичному режимі. Готовність апарату, попередні роботи та умови роботи під час підключення значною мірою впливають на вартість робіт з підключення, причому часто замовник платить не тільки нам як виробнику медичної інформаційної системи, але і виробникові апарату – за додаткові роботи, пов'язані з підключенням до МІС.

Готовність апарату до підключення характеризується наявністю включених портів і протоколів. Ключове слово тут – «включених». Досить часто виробники постачають обладнання з необхідними портами і протоколами, але відключають їх на рівні сервісного доступу до апарату. За можливість включити порти виробник просить додаткові кошти. За станом готовності складається попередній список робіт, які замовнику необхідно зробити: знайти, купити, включити, домовиться з сервісним центром і так далі.

Окремо розглядаються умови роботи з підключення апарату. Тут враховуються такі моменти: наявність актуальної документації на апарат, доступність, підтримка сервісної служби, діапазон часу, коли наші фахівці можуть працювати з апаратом, і так далі. Загальний принцип такий: чим складніші умови роботи, які призводять до додаткових часових витратах, тим дорожче вартість робіт із підключення. Тому ми рекомендуємо замовнику заздалегідь подбати про забезпечення максимально сприятливих умов – адже час на це буде.

Технологічно етап підключення обладнання до МІС починається після повного впровадження документообігу та відпрацювання процесу внесення всіх результатів в документи в ручному режимі. Також, по мірі впровадження, замовник може оптимізувати деякі процеси у своїй організації за допомогою МІС, що призведе до певної зміни в конфігурації робочих місць. Цей момент також краще врахувати заздалегідь, перед підключенням обладнання.

До робіт з підключення обладнання краще всього залучити завідувачів діагностичних відділень та лабораторій, а також співробітників, які безпосередньо працюють із технікою. Перші зможуть здійснювати адміністративний контроль, другі – нададуть неоціненну допомогу в процесі діагностики та підключення. Заздалегідь варто подбати про пошук та збір документації на прилади, а також попередити сервісних фахівців сторонніх організацій або виробника, які здійснюють технічне обслуговування діагностичного та лабораторного обладнання для медзакладу.