Окремі послуги

Практично всі типи послуг в тому чи іншому обсязі наші замовники замовляють в ході впровадження медичної інформаційної системи "ЕМСІМЕД", завдяки чому проект автоматизації лікувально-профілактичного закладу реалізується "під ключ" і повністю готовий до роботи. Завдяки "першому знайомству" з нашими послугами вже не виникає питань з приводу того, що, як і для чого ми робимо на благо замовника. Тому в ході повсякденної штатної експлуатації МІС клієнти вже мають уявлення, який сервіс їм буде потрібно, як його замовити і яким буде результат. І треба сказати, час від часу така потреба в окремих послугах виникає, адже завдяки в тому числі нашому продукту наші замовники динамічніше розвиваються.

Ми прагнемо побудувати партнерські відносини з нашими замовниками на взаємовигідній основі, а експлуатацію нашої інформаційної системи зробити більш оптимальною з урахуванням критеріїв фінансової ефективності та економічності. З цією метою в пакети інформаційно-технічного супроводу МІС "ЕМСІМЕД" включені спеціальні цінові умови на замовлення додаткових послуг. Придбання будь-якого пакету супроводу завжди вигідніше, ніж "роздрібне" замовлення окремих послуг, і чим вище очікуваний в процесі експлуатації обсяг послуг до замовлення, тим економічнішими будуть витрати із зростанням рівня пакета інженерно-технічного супроводу.

Крім перерахованих нижче, ви також можете замовити окремий набір послуг впровадження. Зазвичай це актуально у випадках, коли у вашій організації планується функціональне розширення, супроводжуване покупкою нового модуля. Наприклад, в першу закупівлю ви придбали тільки "Реєстратуру" і "Поліклініку", але у зв'язку із розширенням організації і відкриттям стаціонару виникла необхідність придбати і впровадити модулі "Стаціонар" та "Управління запасами".

Для вашої зручності ми розробили механізм заявок на додаткові послуги прямо на сайті технічної підтримки, завдяки чому у вас є можливість бачити і контролювати все, що стосується обслуговування МІС та організації.


Які послуги зазвичай потрібні нашим замовникам?


1. Додаткове навчання персоналу.

Ми розробили кілька стандартних схем навчання, проте завжди можливий варіант "індивідуального" проектування. Детальніше прочитати про навчання Ви можете прочитати тут. Складання ціни на навчання враховує безліч факторів, тому досить складно укласти єдиний прайс-лист. Ми рекомендуємо якомога точніше вказувати обставини та вимоги до навчання під час формування заявки на послугу.

2. Створення нових і модернізація наявних документальних форм.
Документальна медична форма в медичній інформаційній системі "ЕМСІМЕД" – це не просто текстовий документ у форматі *.txt або *doc, як помилково прийнято вважати. Це спеціальна екранна форма, яка вміє контролювати правильність введення даних, пропонувати різні зручні засоби введення інформації, записувати і читати дані в/з основної бази даних (БД), виробляти певні обчислення і обробку різноманітних перед- і постданих, запускати певні події в системі у відповідь на дії користувача.
Роботу зі створення документальних форм повинен робити фахівець: або наш, або ваш, але навчений нами (за умови придбання модулю "Дизайнер"). Якщо у вас немає можливості утримувати власного штатного розробника, то питання створення документів можна вирішити з нашою допомогою, замовивши відповідну послугу.
Ми практикуємо поділ документальних форм по складності виготовлення з використанням об'єктивних критеріїв оцінки складності. У такому випадку у наших замовників відсутні сумніви в нашій чесності і нас неможливо звинуватити в спробі несправедливо "накрутити ціну". Ознайомившись з таблицею нижче, ви зможете самостійно оцінити складність виготовлення і скласти бюджет на оновлення документообігу.
При створенні складних документів із нестандартними подіями або складними даними вкрай бажано, щоб замовник написав коротку інструкцію щодо створення та користуванню документом. Для 3-ї і 4-ї категорій складності передбачена 1 година спільних консультацій щодо деталей документа + час на тестування і доопрацювання.

Критерій складності/ категорія 1-ша категорія 2-га категорія 3-тя категорія 4-та категорія Примітки
Тривалість виготовлення 0-4 г 4-8 г 8-16 г 16-32 г Середній час виготовлення. Ви платите за категорію, а не за фактично витарачені години (часто ми витрачаємо більше)
Кількість полів ~10 ~10 ~20 ~30 Поле - місце в документі, куди вносяться дані користувачем, які підлягають зберіганню в БД і обробці у звітах
Типи полів Текст Текст + простий список + відмітки Текст + складний список + відмітки Текст + складний список + відмітки+ варіативний вибір Тип даних для заповнення полів:
- число
- текст
- список зазделегідь безумовно попередновстановлених даних (простий випадаючий список)
- список даних (вибірка) із БД із дотриманням умов відбору чи список розрахункових значень (складний випадаючий список)
- відмітки - вибір із двух значень чекбоксом
- варіативний вибір - по способу Radio Buttons
Стандартні запити + + + + Запити, що здійснюють вставку в документ і вибірку із БД простих даних, що не потребують розрахунків і перевірки пов'язаних умов
Друкована форма + + + + Друкована форма - вид документа при виводі на друк чи інший зручний формат даних
Розрахунок/обробка документа + Маніпуляції з даними (групування, сортування, фільтр, математичні розрахунки, реакція на події, контроль правильності і т. п.)
Взаємодія з іншими документами + Організація роботи з декількома документами чи іншими сутностями/об'єктами системи

3. Створення нових і модернізація наявних управлінських і статистичних звітів.
Для створення нестандартних звітів підхід і принципи аналогічні створенню документальних форм. Різниця тільки в тому, що для звітів потрібен детальний алгоритм обробки та розміщення даних, опис умов відбору, фільтрації і групування. Категорії складності представлені в таблиці:

Критерій складності/ категорія 1-ша категорія 2-га категорія 3-тя категорія 4-та категорія Примітки
Тривалість виготовлення 0-4 г 4-8 г 8-16 г 16-32 г Середній час виготовлення. Ви платите за категорію, а не за фактично витарачені години (часто ми витрачаємо більше)
Кількість стовпчиків 5 7 10 15 Кількість полів, що виводяться на друк
Проста вибірка + + + + Вибірка із однієї таблиці чи сутності
Вибірка із декількох таблиць + + + Вибірка із декількох таблиць чи сутностей
Фільтрація за ознаками + + Фільтрація даних за заданими критеріями
Групування за ознаками + Групування даних за заданими критеріями
Сортування за ознаками + Сортування даних за заданими критеріями

4. Розробка індивідуального функціонала або модернізація поточного.

Незважаючи на те, що наша медична інформаційна система настроюється як конструктор і тим самим покриває більшість можливих і допустимих способів управління діяльністю та документообігом медичної установи, все ж повністю покрити все різноманіття рішень та індивідуальні вимоги не можливо навіть засобами нашої системи, яка по праву вважається самою сучасною та функціональною на українському ринку. Конкретні індивідуальні вимоги в основному характерні для великих комерційних лікувальних організацій, з розвиненою системою управління, контролю, і що найголовніше – із детальною розробкою своїх конкурентних переваг на ринку. Саме для посилення таких переваг наші замовники звертаються до нас із проханням автоматизувати певний процес або функцію.
Вартість такої послуги завжди визначається індивідуально за обсягом необхідних робіт і трудовитрат наших фахівців. Обов'язковою умовою початку робіт є створення індивідуального технічного завдання, в якому детально перераховуються всі вимоги до майбутнього функціоналу. Затверджене технічне завдання завжди є відправною точкою для розрахунку вартості за послугу.
Однак, є й "ложка дьогтю". Індивідуальний функціонал (і чим його більше, тим складніше наслідки) – це завжди унікальна версія МІС, обслуговування якої коштуватиме дорожче порівняно з серійною версією. Пов'язано це з тим, що для такої індивідуальної версії потрібно окремо інтегрувати регулярні оновлення і новий штатний функціонал, в деяких випадках може змінюватися структура і обсяг даних, у зв'язку з чим необхідно окремо відстежувати і обслуговувати роботу деяких документів і звітів.

5. Послуги адміністрування ІТ-інфраструктури та системного ПЗ.
Для нормального функціонування МІС "ЕМСІМЕД" необхідні дві важливі системи: "залізна", а саме сервера і персональні комп'ютери клієнтів, обладнання локально-обчислювальної мережі, і "софтова" у складі операційних систем тих же серверів, ПК, мереж плюс деяке системне ПЗ для моніторингу та контролю всієї ІТ-інфраструктури. Ці дві системи не входять до складу МІС "ЕМСІМЕД". При впровадженні ми обов'язкове звертаємо увагу замовника на наявність і конфігурацію цих систем. Замовник може сам все придбати і запустити або доручити це нам. Аналогічно, на стадії обслуговування, замовники можуть найняти власного системного адміністратора або доручити це завдання нам на умовах ІТ-аутсорсингу. Наші системні адміністратори мають величезний досвід в справі управління і підтримки будь-яких обчислювальних структур на належному рівні працездатності, захищеності і безпеки. Склад робіт і їх вартість в рамках цієї послуги обговорюються окремо залежно від параметрів контролю і завдань клієнта і можуть варіюватися від разового втручання з усунення аварії до повноцінного адміністрування ресурсів і користувачів, моніторингу стану систем, резервування даних, попередження аварій і вироблення рекомендацій з модернізації систем відповідно до зростання потреб. Практика показує, що зазвичай аутсорсинг дешевше власного фахівця за рахунок масовості обслуговування, і цей момент особливо актуальний для невеликих і середніх замовників, без виділеного ІТ-спеціаліста.

6. Відновлення працездатності МІС і її даних.

МІС "ЕМСІМЕД" вважається надійною системою – за рахунок застосування внутрішніх технологій збереження цілісності даних і модульності системи. Надійність всього комплексу можна значно підвищити за рахунок додаткових систем резервування, контролю та моніторингу на рівні "заліза" і "софта" і за рахунок правильно спланованих організаційних процедур при роботі з програмно-апаратним комплексом. Однак, іноді все ж трапляються збої. Якщо при діагностиці з'ясується, що збій стався через помилки в коді або функціоналі МІС "ЕМСІМЕД", то процедуру відновлення працездатності (і по можливості даних) ми виконаємо безкоштовно. В іншому випадку, якщо причиною стали поломка «заліза» або системного ПЗ, зовнішні зловмисні втручання, форс-мажори, умисні або ненавмисні дії користувачів, послуги із відновлення працездатності будуть платними. Ми наполегливо рекомендуємо подбати про резервування важливих даних або доручити цю роботу нам за невелику плату.

7. Інтеграція зі стороннім ПЗ.

МІС "ЕМСІМЕД" – це спеціалізована медична інформаційна система, основне призначення якої автоматизувати всі аспекти медичної діяльності з адаптацією до супутніх процесів. Однак ряд завдань краще вирішувати за допомогою спеціально розробленого стороннього ПЗ. Найбільш яскравим прикладом є постановка автоматизованого бухгалтерського обліку за допомогою спеціалізованих програмних рішень для бухгалтерів. Інший приклад – системи проведення платежів, системи управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM), системи управління Call Centre, управління веб-контентом і пр. Наша МІС розроблена з урахуванням сучасних галузевих стандартів зберігання і організації даних в базах даних (БД), тому інтеграція з іншим ПЗ, побудованим на аналогічних принципах, не викликає особливих складнощів. У більшості випадків потрібна "передача" даних з МІС в іншу систему для наступної обробки. "Передача" може бути реалізована двома способами: вивантаженням у файл і прямим доступом в спеціально організовані таблиці МІС. Рідко, але все ж доводиться "приймати" дані з іншої системи і обробляти їх засобами МІС. Це можливо, але трохи дорожче і довше. Також як і при розробці індивідуального функціонала, інтеграція з іншим ПО завжди починається з розробки технічного завдання, а вартість визначається по ТЗ.

8. Підключення обладнання.

Рано чи пізно, але практично будь-який медичний заклад стикається з необхідністю підключити до медичній інформаційній системі спеціальне обладнання. Крім стандартних принтерів, до МІС "ЕМСІМЕД" можна підключити декілька класів пристроїв: діагностичне обладнання по протоколу DICOM3 (КТ, МРТ, УЗД та інше), лабораторне обладнання по протоколу ASTM1394 (біохімічні аналізатори), касові апарати (зі списку сумісності), термінали для обробки смарт-карт (банківські, знижкові), пристрої для читання і друку штрих-кодів. Ми надаємо послуги з підключення таких пристроїв та налаштування протоколів обміну. В окремих випадках, для застарілих пристроїв, потрібно написання спеціальних програм-драйверів, щоб забезпечити автоматизовану роботу пристрою. Детальніше про підключення пристроїв читайте в розділі "Впровадження". Вартість підключення визначається індивідуально залежно від готовності апарату та інформаційної системи, складності апарату і його функцій управління, кількості даних до обміну з системою.